Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je SPORTCENTRUM GALFY, s. r. o., so sídlom Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry, IČO: 36 461 148, zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Prešov, Oddiel: Sro, Vložka č.: 11670/P, DIČ: 2020016229, prevádzka Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry, (ďalej len "obchodník") a spotrebiteľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj produktu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje obchodníka:
Korešpondenčná adresa: GALFY.SK, Hraničná 668/4, 058 01 Poprad
Email: eshop@galfy.sk
Telefónny kontakt: +421 903 606 750
poštová adresa: SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o., Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Všeobecná úverová banka, a. s. 1334694756/0200
IBAN: SK90 0200 0000 0013 3469 4756
BIC (SWIFT): SUBASKBX
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 051/7721 597
fax č.: 051/7721 596
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník, na základe ktorej obchodník dodá produkt prezentovaný na predmetnej internetovej stránke spotrebiteľovi (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii produktu.
1.3. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že obchodník a spotrebiteľ uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.4. Zoznam produktu na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník, je katalógom bežne dodávaného produktu a obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť produktu bude pre spotrebiteľa potvrdená na základe otázky spotrebiteľa.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy spotrebiteľa obchodníkom vo forme e-mailovej správy
spotrebiteľa zaslanej obchodníkovi a/alebo vo forme spotrebiteľom vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej objednávky spotrebiteľa obchodníkovi (ďalej len "objednávka").
2.2. Záväzným akceptovaním objednávky spotrebiteľa obchodníkom je e-mailové potvrdenie obchodníkom spotrebiteľovi o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky spotrebiteľom a po overení dostupnosti produktu, platných cien a termínu dodania produktu požadovaného spotrebiteľom. V prípade zistenia vyššej ceny má obchodník povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu zákazníka so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý. Všetky ceny za produkt a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH. Automaticky vykonávané Oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré spotrebiteľ obdrží na svoju e-mailovú adresu ihneď po odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky; toto Oznámenie má len informatívny charakter za účelom upovedomenia spotrebiteľa o obdržaní jeho objednávky. Na e-mailovú adresu spotrebiteľa mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii produktu, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene produktu a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote produktu, názov a údaje o mieste, kde má byť produkt dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy produktu na dohodnuté miesto doručenia produktu pre spotrebiteľa, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné údaje.
2.4. Spotrebiteľ môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky obchodníkovi v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky obchodníkovi oznámenie, že objednávku ruší. Spotrebiteľ je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného produktu. V prípade zrušenia objednávky obchodník neúčtuje spotrebiteľovi žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že spotrebiteľ zaplatil obchodníkovi kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, obchodník vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 7 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet spotrebiteľa, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
2.5. Podľa novely zákona č. 222/2004 Z.z., o dani z pridanej hodnoty nemožno od 1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy zákazník produkt ešte neprijal a nezaplatil.
2.6. V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj produktu na internetovej stránke predávajúceho spravuje okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že spotrebiteľ objedná produkt v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, obchodník je oprávnený objednávku spotrebiteľa stornovať. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Obchodník je povinný:
1. dodať na základe objednávky potvrdenej obchodníkom spotrebiteľovi produkt v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
2. zabezpečiť, aby dodaný produkt spĺňal platné právne predpisy SR
3. odovzdať spotrebiteľovi najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie produktu a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od spotrebiteľa za dodaný produkt.
3.3. Obchodník má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti produktu nie je schopný dodať produkt spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.
3.4. Spoločnosť SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o. si vyhradzuje právo overiť totožnosť spotrebiteľa alebo osoby poverené k odberu produktu pri osobnom odbere produktu na svojich predajniach a to v prípadoch, kedy je dodávka produktu spotrebiteľom platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou.
4. Práva a povinnosti spotrebiteľa
4.1. Spotrebiteľ je povinný:
1. prevziať zakúpený alebo objednaný produkt,
2. zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie produktu,
3. nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
4. potvrdiť v dodacom liste prevzatie produktu svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby
4.2. Spotrebiteľ má právo na dodanie produktu v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Produkt je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Dodaný produkt má dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby. V prípade kratšej doby trvanlivosti kontaktuje pred dodaním obchodník telefonicky alebo e-mailom spotrebiteľa a produkt dodá až po súhlase spotrebiteľa.
5.2. Obchodník je povinný objednávku spotrebiteľa splniť a produkt dodať spotrebiteľovi v lehote do 30 dní od akceptovania objednávky spotrebiteľa obchodníkom; túto dodaciu lehotu spotrebiteľ bez výhrad akceptuje.
5.3. Spotrebiteľ je povinný prevziať produkt v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky spotrebiteľa obchodníkom. V prípade, ak spotrebiteľ bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, produkt neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol spotrebiteľ povinný produkt prevziať, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať produkt tretej osobe.
5.4. Obchodník je oprávnený vyzvať spotrebiteľa na prevzatie produktu pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho udávané výrobcom sa môžu odlišovať od skutočnosti o ± 3% z uvedenej hodnoty.
5.6. Miestom dodania produktu je miesto uvedené v akceptácii objednávky obchodníkom, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7. V prípade, ak obchodník dopraví produkt spotrebiteľovi na miesto určené v kúpnej zmluve spotrebiteľom, spotrebiteľ je povinný prevziať produkt osobne alebo zabezpečiť, aby produkt prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní produktu. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť obchodníkovi originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení produktu a písomné splnomocnenie. Ak bude potrebné dodávku produktu opakovať z dôvodu neprítomnosti spotrebiteľa na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí spotrebiteľ, a to najmä opakované dodanie produktu na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné vo výške uvedenej v bode 3 tohto článku týchto všeobecných obchodných podmienok. Produkt sa považuje za prevzatý v zmysle bodu 10.2. týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.8. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať zásielku, teda produkt, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že spotrebiteľ zistí, že produkt alebo obal produktu je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav produktu. V prípade zistenia poškodenia produktu pri jeho prevzatí spotrebiteľom je ten povinný ihneď pri prevzatí produktu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia produktu (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže obchodník po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku produktu, zľavu na produkt a v prípade neodstrániteľných chýb produktu dodať spotrebiteľovi nový produkt.
5.9. Spotrebiteľ je oprávnený v prípade nedodania produktu obchodníkom v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi už zaplatenú časť kúpnej ceny v zmysle bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.10. Spotrebiteľ ku každej zásielke obdrží faktúru, ktorá je súčasťou balenia.
5.11. Spôsoby platieb: Platba vopred (platobná karta, platba na účet), Platba na dobierku (hotovosť kuriérovi, platobná karta kuriérovi - spoplatnená: 1 EUR pre SR, 2 EUR pre CZ ).
5.12. Platba vopred prevodom na účet. Ak si zvolíte platbu klasickým bankovým prevodom, údaje potrebné na jeho realizáciu Vám budú zaslané emailom až po kontrole dostupnosti Vami objednaného produktu. Pri platbe vopred prevodom na účet, môže byť termín dodania ovplyvnený termínom uhradenia platby. Je nutné, aby bola čiastka pripísaná na náš účet najneskôr do piatich pracovných dní po potvrdení objednávky v opačnom prípade je možné považovať objednávku za zrušenú. Pri osobnom odbere produktu, je nutné predložiť doklad totožnosti (občiansky preukaz, pas).
6. Kúpna cena
6.1. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu produktu dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie produktu (ďalej len "kúpna cena") formou dobierky v mieste dodania produktu (spoplatnená 1 EUR pre SR, 2 EUR pre CZ), bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, platbou platobnou kartou a to pri preberaní produktu (dobierka- spoplatnená 1 EUR pre SR, 2 EUR pre CZ), platobnou kartou pri objednaní produktu (prostredníctvom platobnej brány).
6.2. V prípade, ak spotrebiteľ zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.3. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý produkt v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí produktu.
6.4. V prípade, ak spotrebiteľ zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu za produkt dohodnutý v kúpnej zmluve, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.5. Náklady spojené s montážou a vynášaním produktu nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu a obchodník tieto služby nie je povinný spotrebiteľovi poskytnúť.
6.6. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
6.7. V prípade, že kúpna cena za vrátený alebo reklamovaný produkt a produkt, pri ktorom došlo k odstúpeniu od zmluvy bude uhradená spotrebiteľom formou darčekových certifikátov, prípadne ich kombináciou s peňažným plnením, predajca vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi rovnakou formou, ako bola uhradená spotrebiteľom. Hodnota vrátených darčekových certifikátov spotrebiteľovi však nesmie byť vyššia ako hodnota darčekových certifikátov zaplatená spotrebiteľom pri kúpe produktu. Ak by vrátenie darčekových certifikátov z objektívnych dôvodov nebolo možné, najmä preto, že obchodník nemá k dispozícii darčekové certifikáty v potrebnej výške, obchodník poskytne spotrebiteľovi peňažnú náhradu.
6.8. Prepočet meny (CZK, PLN) uvedený na stránke ma iba informatívny charakter a nemá vplyv na výslednú sumu nákupu.
6.9. ,,Na základe prijatej novely zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty účinnej od 01.07.2021,stanovujúcej podmienky predaja produktu na diaľku, sa k celkovej cene za produkt uvádzaný na webovom sídle predávajúceho pripočíta daň z pridanej hodnoty tej krajiny, v ktorej sa odoslanie alebo preprava produktu zákazníkovi skončí.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Pri zásielkovom predaji prechádza vlastníctvo na spotrebiteľa prevzatím vecí spotrebiteľom na mieste ním určeným.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa v čase, keď prevezme produkt od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu obchodník umožní nakladať s tovarom a spotrebiteľ produkt neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
8.1. Obchodník zodpovedá za chyby produktu a spotrebiteľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku. Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu, resp. budú spotrebiteľovi v prípade potreby poskytnuté na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný Reklamačný poriadok zverejnený na internetovej stránke predajcu www.galfy.sk. Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie produktu vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na produkt zakúpený spotrebiteľom od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Spotrebiteľ má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na produkt, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať zásielku, teda produkt, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že spotrebiteľ zistí, že produkt alebo obal produktu je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav produktu. V prípade zistenia poškodenia produktu pri jeho prevzatí spotrebiteľom je ten povinný ihneď pri prevzatí produktu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia produktu (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže obchodník po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku produktu, zľavu na produkt a v prípade neodstrániteľných chýb produktu dodať spotrebiteľovi nový produkt.
8.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení produktu vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.
8.8. Ak produkt vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí produkt do prevádzkarne predávajúceho na adresu SPORTCENTRUM GALFY s. r. o., Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho obchodníkovi. Podobu formulára určí obchodník a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Spotrebiteľ je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád produktu. Zákazník má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom produktu na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho spotrebiteľovi zašle na jeho žiadosť obchodník. Reklamačné konanie produktu, ktorý sa dá objektívne doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od spotrebiteľa obchodníkovi,
2. doručenie reklamovaného produktu od spotrebiteľa obchodníkovi,
3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k produktu od spotrebiteľa obchodníkovi.
Obchodník odporúča spotrebiteľovi zásielku s tovarom si poistiť. Produkt zaslaný na dobierku obchodník nepreberá. Reklamačné konanie produktu, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od spotrebiteľa obchodníkovi,
2. vykonanie obhliadky reklamovaného produktu treťou osobou určenou obchodníkom, ktorá o obhliadke vydá spotrebiteľovi písomné potvrdenie,
3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k produktu od spotrebiteľa obchodníkovi.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný produkt je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak obchodník alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť produkt priamo určenej osobe). V prípade akýchkoľvek nejasností sa obráťte na spoločnosť SPORTCENTRUM GALFY, s. r. o., na číslo 052/442 2954, prípadne na e-mail eshop@galfy.sk.
8.9. Obchodník je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.10. V mieste určenom podľa bodu 8.9 týchto všeobecných obchodných podmienok na prijímanie reklamácií je obchodník povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.11. Spotrebiteľ je povinný reklamovať chyby produktu u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak spotrebiteľovi zaniká právo voči obchodníkovi na bezplatné odstránenie chyby.
8.12. Obchodník alebo určená osoba vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie produktu vo vhodnej forme zvolenej obchodníkom, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby produktu v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.13. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu produktu, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie obchodník alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu produktu za nový produkt. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje obchodník spotrebiteľa formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom, alebo doporučeným listom) a zároveň bude spotrebiteľovi spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Ak spotrebiteľ reklamáciu produktu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie produktu“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže obchodník od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie produktu ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením produktu.
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a obchodník ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať produkt na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ produkt zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia produktu, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu produktu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia produktu záručná doba neplynie. Obchodník je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie produktu, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
8.14. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.15. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak s tým spotrebiteľ súhlasí. Pri výmene vecí má tiež spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy.
8.16. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho spotrebiteľom zaniká:
1. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie produktu,
2. neoznámením zjavných chýb pri prevzatí produktu,
3. uplynutím záručnej doby produktu,
4. mechanickým poškodením produktu spôsobeným spotrebiteľom,
5. používaním produktu v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6. neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o produkt,
7. poškodením produktu nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
8. poškodením produktu neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
9. poškodením produktu náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
10. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
11. zásahom do produktu k tomu neoprávnenej osoby.
8.17. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
1. odovzdaním opraveného produktu,
2. výmenou produktu,
3. vrátením kúpnej ceny produktu,
4. vyplatením primeranej zľavy z ceny produktu,
5. písomnou výzvou na prevzatie obchodníkom určeného plnenia,
6. odôvodneným zamietnutím reklamácie produktu.
8.18. Obchodník je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie spotrebiteľovi vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
8.19. Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia produktu spotrebiteľom.
8.20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ nemohol používať produkt z dôvodu záručnej opravy produktu.
8.21. V prípade výmeny produktu za nový dostane spotrebiteľ doklad, na ktorom bude uvedený vymenený produkt, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny produktu za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového produktu, ale iba na nový produkt.
8.22. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa bodu 8.16 týchto všeobecných obchodných podmienok, bezplatné.
8.23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia spotrebiteľa podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
1. obchodník zabezpečí odstránenie chyby, alebo
2. obchodník chybný produkt vymení.
8.25. Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť produkt riadne užívaný ako bez chyby, obchodník vybaví v závislosti od rozhodnutia spotrebiteľa podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
1. výmenou produktu za produkt iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
2. vrátením kúpnej ceny, alebo
3. v prípade, že nemôže obchodník vykonať výmenu produktu za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na chybný produkt.
8.26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
8.27. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
8.28. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
8.29. Pre účely reklamácie sa za dobu, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže spotrebiteľ pre chyby produktu riadne užívať produkt, považuje doba, ktorá tvorí spolu viac ako 180 dní.
8.30. Oprávnenie spotrebiteľa na uplatnenie reklamácie chyby produktu je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie chyby produktu podľa bodu 8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok, vyčerpané a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú chybu (nie chybu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.31. V prípade, že obchodník ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstránenie chyby produktu prostredníctvom súdu.
8.32. Spotrebiteľ – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na eshop@galfy.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
8.33. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
8.34. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Úpravu a podmienky spracovania ochrany osobných údajov sa nachádzajú v sekcii ochrana osobných údajov na web stránke: https://www.galfy.sk/ochrana-osobnych-udajov .
9.2. Spotrebiteľ berie na vedomie, že je povinný obchodníkovi poskytnúť osobné údaje pravdivo a informovať predávajúceho o každej zmene jeho osobných údajov. Spotrebiteľ potvrdzuje, že osobné údaje, ktoré obchodníkovi poskytol, sú pravdivé a správne.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti produktu, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ produktu dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať produkt zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za produkt dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený spotrebiteľom.
10.2. Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji produktu alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji produktu") a to do 14 dní odo dňa prevzatia produktu. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty produkt rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať produkt používať a následne ho vrátiť obchodníkovi. Produkt sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného produktu, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia produktu, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
b) dodáva produkt pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
c) produkt dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného produktu.
10.3. Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji produktu.
10.4. Spotrebiteľ môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na poštovú adresu predávajúceho a to www.galfy.sk, SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o., Horný Smokovec 51, 062 01 Vysoké Tatry.
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu produktu, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Spotrebiteľ je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť obchodníkovi produkt spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale a to zaslaním alebo prinesením na adresu www.galfy.sk, SPORTCENTRUM GALFY, s.r.o., Horný Smokovec 51, 06201 Vysoké Tatry. Odporúčame produkt poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá.
10.6. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil.
10.7. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie produktu, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
10.8. Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie produktu alebo sa bude postupovať v zmysle bodu 6.7. týchto všeobecných obchodných podmienok zaslaním darčekového certifikátu na adresu spotrebiteľa. Obchodník však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Platby budú spotrebiteľovi vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude obchodníkovi doručené oznámenie spotrebiteľa o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe obchodníkovi, ak spotrebiteľ neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na odstúpenie od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
10.9. Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je produkt od spotrebiteľa doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie produktu späť obchodníkovi. Platba za zakúpený produkt bude teda obchodníkom uhradená spotrebiteľovi až po doručení vráteného produktu späť na adresu uvedenú v bode 10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie produktu späť podľa toho, čo nastane skôr.
10.10. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 10.2. týchto všeobecných obchodných podmienok a doručí obchodníkovi produkt, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného produktu je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu, má obchodník voči spotrebiteľovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy produktu a uvedenia produktu do pôvodného stavu resp. obchodník má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty produktu.
10.11.Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať späť alebo odovzdať obchodníkovi produkt spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale.
10.12. Pri odstúpení od zmluvy, spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie produktu obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie produktu. Priame náklady spojené s vrátením produktu nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti produktu, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie produktu a od cien za ktoré spotrebiteľom vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 2,- EUR do 150,- EUR.
10.13. Pri odstúpení od zmluvy, spotrebiteľ znáša a aj priame náklady na vrátenie produktu, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Priame náklady spojené s vrátením produktu nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti produktu, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie produktu a od cien za ktoré spotrebiteľom vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 2,- EUR do 150,- EUR.
10.14. V prípade, že spotrebiteľ nesplní niektorú z povinností uvedených v bodoch 10.4. a 10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a obchodník nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok spotrebiteľovi a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním produktu naspäť spotrebiteľovi.
10.15. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je
a) predaj produktu zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, produktu vyrobeného na mieru alebo produktu určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
b) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil.
c) predaj produktu uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, napr. produkt na starostlivosť o chrup, príslušenstvo pre holiace strojčeky, atď.
10.16. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade zakúpenia lyžiarskeho setu, t. j. lyží a viazania, ktorý už prešiel inštaláciou viazania. Spotrebiteľ vytvorením objednávky potvrdzuje, že je oboznámený s touto skutočnosťou a uvedením údajov potrebných pre inštaláciu s touto skutočnosťou súhlasí.
11. Recenzie pri výrobkoch
11.1. Obchodník si vyhradzuje právo nezverejniť pri výrobkoch recenzie, ktoré obsahujú nevhodné výrazy, sú nepravdivé, nesúvisia s daným produktom, odkazujú na externé stránky alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú meno našej spoločnosti.
12. Darčekové poukážky (certifikáty)
12.1. Darčekové poukážky (certifikáty) vystavené obchodníkom je možné uplatniť na nákup produktu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Ak nie je uvedené inak, darčekovú poukážku je možné použiť iba na nákup produktu, nevzťahuje sa na služby, poštovné náklady a iné poplatky.
12.2. Hodnota darčekovej poukážky je uvedená na každej poukážke ako suma vrátane DPH, pričom poukážka funguje ako zľava z celkovej sumy objednaného produktu s DPH. Darčekovú poukážku je možné využiť jedine v celej hodnote, v rámci jedného nákupu, nie je možné ju uplatniť po častiach. Nedoplatok za nákup produktu je potrebné uhradiť finančnou formou, preplatok sa nevracia.
12.3. Darčekovú poukážku nie je možné vymeniť za hotovosť. V prípade, ak spotrebiteľovi vznikne právo odstúpiť od kúpnej zmluvy za nákup produktu, za ktorý spotrebiteľ zaplatil darčekovou poukážkou, spotrebiteľovi vzniká nárok na vrátenie kúpnej ceny vo forme darčekovej poukážky (zaslaním darčekovej poukážky na adresu zadanej spotrebiteľom).
13. Záverečné ustanovenia
13.1. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
13.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
13.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od
doručenia produktu spotrebiteľovi (vrátane dňa doručenia) podľa bodu 5.7. týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa vrátenia produktu obchodníkovi, resp. odovzdaním produktu kuriérovi za účelom jeho prepravy obchodníkovi.
13.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.
13.5. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji produktu alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré vznikli medzi obchodníkom a spotrebiteľom, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
13.6. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči spotrebiteľovi odoslaním elektronickej objednávky spotrebiteľom.
13.7. Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Hornom Smokovci dňa 1. 7.2021